Ministarstvo ekonomije i regionalnog razvoja
Turistička organizacija Srbije
Turistička organizacija Vojvodine
Turistička organizacija regije zapadne Srbije
Turistička organizacija Beograda
Turistički info centar Novi Sad
WTO - Svetska turistička organizacija
Privredna komora Srbije
Privredna komora Beograda
Privredna komora Novog Sada
Poslovno udruženje hotelsko-ugostiteljske privrede - Hores
Hotelijerstvo i gastronomija
Poslovno udruženje turističkih agencija Srbije - YUTA
Poslovno udruženje banja i klimatskih mesta

Centar za održivi i odgovorni razvoj turizma CENORT

Izaberite broj iz arhive:

U NIŠU OKUPLJENI LJUBITELJI BUREKA...

Nišlije su se zdušno potrudile da ovogodišnja manifestacija “Dani bureka”, druga po redu, nastala po zamisli niškog pekara Gorana Pavlovića, koga je na to podstrekao novinar Simon Milčić, potraje celih pet dana

Buregdžije su ove godine mogle da na pravi način, pred gostima i stručnim žirijem, pokažu svoje umeće u pripremanju jufkica, razvijanju kora i pečenju bureka, koji se sada ne uzima samo za doručak, već se na mnogim mestima u svako vreme može kupiti i za večeru. Prema jednom sloganu, burek može da bude sa sirom, sa mesom, može da bude i prazan, a u Nišu se pravi i jede raznorazan.
Dok su se buregdžije, i to ne samo niške, nadmetale ko će bolji burek da ponudi, organizator bregdžijade, Unija pekara, je za sve goste priredila raznovrstan prateći program u kom su prisutne zabavljali Bojan Milanović, grupe “Milenijum” i “Gros”, a poslednje večeri i Bora Đorđevć. Za vreme trajanja manifestacije je održan i okrugli sto na temu “Niški burek - robna marka”.
U analima bu-regdžijade sigurno će biti zapisano da su prvi gosti koji su stigli direktno sa strane po svoju “nišku četvrtinu” bureka bili Nenad i Mirjana Stamenković iz Kragujevca, a reči jednog mališe: “tata, hoću još“ prikladno potvrđuju slogan pod kojim se maniferstacija odvijala: “Probaš jednom, jedeš uvek, najbolji je niški burek”.
“Zlatna tepsija”, priznanje koje dodeljuje stručni žiri, pripala je niškoj pekari Nora, “srebrnom tepsijom’’ je nagrađena pekara iz Banatskog Despotovca, dok je pekara Branković iz Niša osvojila treće mesto. Odličje “zlatni klas’’ je dodeljeno po oceni čitalaca dnevnika “Narodne novine”, a prva tri mesta osvojile su pekare Buca i Olja i MBN, obe iz Niša i pekara iz Prigrevice kod Apatina.
Prava atrakcija na buregdžijadi je bila promo tepsija za Ginisa od dva metra u prečniuku, sa 80 kilograma bureka koji je posetiocima podeljen besplatno. Za pet dana je prodato 8,5 tona bureka. Burek sa sirom se prodavao za 30, a burek sa mesom za 40 dinara. Organizatori procenjuju da je bilo između osam i deset hiljada posetilaca. Bratislav Vukadinović, predsednik Unije pekara, za sledeću buregdžijadu najavljuje dolazak velikog broja pekara iz zemlje i inostranstva, a na ovom skupu smo saznali i da su preduzeti potrebni koraci da burek bude zaštićen kao robna marka, kao i da će se buregdžijada uvrstiti u kalendar manifestsacija grada Niša.

... U LESKOVCU LJUBITELJI ROŠTILJA...
U Leskovcu je od 12. do 18. septembra održana privredno-turistička manifestacija “Roštiljijada” koju je otvorio ministar za kapitalne investicije Srbije Velimir Ilić. Početak ove tradicionalne priredbe označen je koncertom narodnih pesama i igara u izvođenju leskovačkih kulturno-umetničkih društava “Lemind” i “Abrašević”, defileom mažoretkinja i višeminutnim vatrometom. U centru grada, na popularnoj širokoj čaršiji, pod otvorenim nebom postavljen je čitav niz skara (roštilja) na kojima se spravljaju i služe čuveni leskovački specijaliteti sa roštilja - od ćevapčića, pljeskavica i ražnjića do džigerica, uštipaka, vešalica, pletenica, krmenadli i drugih đakonija po kojima je grad na Veternici tradicionalno poznat. U vreme “Roštiljijade” održano je i takmičenje u spravljanju najveće pljeskavice za Ginisovu knjigu rekorda, takmičenje učenika ugostiteljskih škola i druge priredbe. Organizator “Roštiljijade” je Turistička organizacija u Leskovcu, uz podršku lokalne samouprave.

... A U BEOGRADU I ZRENJANINU PIVOPIJE
U Beogradu je od 17. do 25. avgusta održan treći festival piva pod nazivom “Belgrade Beer Fest 2005”. Ljubitelji piva, kojih je prema procenama bilo oko 300 hiljada, su okupljeni u Donjem gradu Kalemegdana uživali u proizvodima 25 proizvođača piva koji su se predstavili sa 35 različitih vrsta ovog pića. Ulaz je za posetioce beogradskog festivala piva bio besplatan, a pivo se prodavalo od 40 do 100 dinara. Dobroj atmosferi na festivalu pripomogla je odlična muzika: 35 živih nastupa i 15 DJ-eva.
Dan posle završetka Beogradkog festivala piva, ljubitelji ovog pića mogli su da se presele u Zrenjanin koji je bio domaćin manifestacija “Dani piva” koja se održala po 20. put. Nekoliko dana pre zvaničnog otvaranja manifestacije, kroz Zrenjanin je prošla povorka fijakera i tamburaša koja je građanima delila besplatno pivo i tako ih pozivala na manifestaciju koja je otvorena 26. avgusta vatrometom i koncertom Zvonka Bogdana na Žitnom trgu. U okviru tradicionalne ugostiteljsko-turističke manifestacije ove godine je prvi put održan i međunarodni muzički festival “San flauer”, a održani su i međunarodni festival folklora “Lala”, kao i druge prateće manifestacije, među kojima i nagradno takmičenje u brzom ispijanju piva. Predsednik organizacionog odbora i predsednik opštine Zre-njanin Goran Knežević rekao je da su “Dani piva” posle Dragačevskog sabora trubača u Guči i novosadskog “Egzita” najposećenija turističko-zabavna manifestacija u Srbiji, čime su postali jedan od prepoznatljivih znakova grada na Begeju.

 

 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

copyright NIP "Druga kuća" d.o.o. 2008
Sedište: Kraljice Natalije 66; Redakcija: Resavska 28/IV 11000 Beograd
Tel: +381 11 3346 109 Tel: +381 11 2688 118 Fax: +381 11 3611 529
office@revijauno.co.rs